سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیوندهای روزانه

 

هدف از نظرخواهی برای انتخاب رشته تحصیلی

جهت اطلاع والدین محترم لازم به ذکر است که وقتی نوشته می شود شاخه کار دانش،یا شاخه فنی وحرفه ای ،منظور مجموعه‌ای از رشته های مختلف مربوط به آن شاخه است ، برای اطلاع بیشتر به مثال زیر توجه بفرمائید:

مثال:شاخه فنی وحرفه ای شامل رشته های (ساختمان – برق – مکانیک – ساخت وتولید – متالورژی- صنایع فلزی تربیت بدنی کامپیوتر – حسابداری –طراحی ودوخت- صنایع دستی – هنرهای نمایشی گرافیک و..........)می باشد که کافی است فقط در این فرم فنی وحرفه ای نوشته شود.

همانطور که درمقاله - نقش نمره های درسی در هدایت تحصیلی -توضیح داده شده است نمرات هدایت نامه تحصیلی به دو بخش 50 نمره تبدیل می شود که 50 نمره اوّل مربوط به نمرات دوره راهنمایی و نمرات سال اوّل دبیرستان است و در حقیقت این نمرات هستند که تعیین می کنند دانش‌آموز می تواند در کدام رشته یا شاخه تحصیلی وارد شود .

امّا 50 نمره دوّم که فقط 10 نمره آن مربوط به نظر خواهی از دانش‌آموزان ووالدین است باضافه 50 نمره اوّل تعیین کننده اولویت رشته هاست به کمک این نمره هاست که مشاور توصیه می کند دانش‌آموز بهتر است به ترتیب اولویت وارد کدام شاخه یا رشته تحصیلی شود برای مثال در هدایت نامه تحصیلی دانش‌آموزی نوشته شده است:

مثال : به شما پیشنهاد می شود با توّجه به سوابق تحصیلی و مطالعات انجام شده در یکی از شاخه ها یا رشته های زیر تحصیل نمایید:

1-کاردانش 2-ادبیات و علوم انسانی 3- معارف اسلامی 4- فنی وحرفه ای 5- ریاضی فیزیک 6- علوم تجربی

البته دانش آموز فوق می تواند از اولویتهای اول تا چهار ضرفنظر کرده و در اولویت پنچم ادامه تحصیل دهد و این اولویت اجباری در انتخاب رشته او محسوب نمی شود .

برای کامل کردن فرم نظر خواهی به دانش‌آموزان و اولیای آنها موارد زیر سفارش میشود:

    1-   اگر مدرسه از اولیاءبرای این منظور دعوت کرد و جلسه تشکیل داد بهتر است پدر و مادر هردو در این جلسه شرکت کنند.

   2-   بهتر است مدارس در این جلسه از پدر و مادر و خود دانش‌آموز به اتفاق هم دعوت به عمل آورند و مشاور مدرسه توضیحات لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

     3-   حتماٌیک جلسه خانوادگی انتخاب رشته در منزل تشکیل شود و در باره انتخاب رشته فرزند بحث شده و چنانچه به مشورت با دیگران نیاز است حتماٌ این کار انجام شود.

    4-   در موقع پر کردن فرم نظر خواهی دانش‌آموز کاملاٌ آزاد باشد که هر گونه دوست دارد فرم را تکمیل کند.

    5-   والدین همانطور که علاقه دارند فرم نظرخواهی را کامل کنند و اصلاٌنگران انتخاب خود نباشند

    6-   حتماٌ همه رشته ها و شاخه ها را مطابق دستورالعمل در فرم بنویسند و جداٌ از نوشتن فقط یک رشته و یا ننوشتن بعضی از رشته ها خوداری کنند.

    7-     توجه داشته باشند که وقتی منویسند فنی و حرفه ای منظور کلیه رشته های این شاخ ه است و نیازی به ذکر رشته های این شاخه مثلاٌ :حسابداری – برق – مکانیک و غیره ... نیست.

     8- فرم نظر خواهی دانش‌آموزان و نظرخواهی والدین می تواند کاملاٌ عین هم نوشته شود و یا می تواند کاملاٌ با یکدیگر متفاوت باشد در هیچکدام از دو حالت به ضرر دانش‌آموز نیست و منفعت دانش‌آموز در آن است که علائق واقعی آنها نوشته شود.

در پایان چنانچه موارد مبهمی وجو دارد که خوانندگان عزیز نیاز به توضیح دارند سوالات خودرا در قسمت نظرات قرار دهند  و ان شاءالله پاسخ آنرا در قسمت پاسخ به پرسشها مطالعه بفرمایند و یا ادرس خودرا بگذارند تا پاسخ برایشان ایمیل شود ضمنا شمارا به مطالعه مقاله بعدی توصیه می نمایم

 


[ یکشنبه 91/12/13 ] [ 1:5 عصر ] [ احمد خلجی ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب

بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 18590

آپلودشارژ رایتلحافظچت رومعکسفالخریداسم های ایرانی